Дистанційне
навчання – це віртуальний науково-навчальний простір, організований у
спеціально створеному осітньому середовищі за допомогою використання сучасних
інформаційно-комунікативних технологій. Ви можете отримати якісну та сучасну
освіту незалежно від того, у якому куточку світу перебуваєте.
ПЕРЕВАГИ
ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Суттєвою перевагою дистанційного навчання є можливість
реалізувати доступ
до всіх рівнів освіти всіх тих, хто не має
змоги навчатись за класичними формами внаслідок тих чи інших причин:
- Брак часу. Дистанційне
навчання звільняє від необхідності відвідувати навчальний заклад у визначений
розкладом час. Учні самі регламентують час занять і навчаються, коли їм зручно.
- Територіальна віддаленість
від навчальних закладів. Дистанційне навчання – це можливість отримати освіту
для тих, хто живе у віддалених регіонах країни або за кордоном. Дистанційна
освіта дає унікальну можливість отримувати знання, не виїжджаючи за межі своєї
країни, області, міста.
- Фізичні можливості. Сучасні
інформаційно-комунікативні технології, що використовуються в дистанційній
освіті, дають можливість отримати освіту особам, які мають медичні обмеження
для отримання освіти за традиційними формами, особам з особливими потребами.
Також перевагами
дистанційної освіти є те, що така форма навчання дає можливість підвищити
якість освітніх послуг шляхом залучення до підготовки та проведення
дистанційного навчання, створення навчальних Web-ресурсів висококваліфікованих
викладачів, фахівців-практиків з різних галузей. Студенти дистанційної форми
навчання отримують повні електронні конспекти лекцій за програмою денної форми
навчання. Дистанційне Інтернет-навчання сприятливо позначається і на
особистісному розвитку, підвищуючи рівень самоорганізації і відповідальності,
удосконалюючи рівень комп’ютерної грамотності.
ХАРАКТЕРНІ РИСИ
ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ:
- Гнучкість: студенти,
слухачі, що одержують дистанційну освіту, в основному не відвідують аудиторних
занять, а навчаються у зручний для себе час та у зручному місці.
- Модульність: в основу
програми дистанційної освіти покладається модульний принцип; кожний окремий
курс створює цілісне уявлення про окрему предметну область, що дозволяє з
набору незалежних курсів-модулів сформувати навчальну програму, яка відповідає
індивідуальним чи груповим потребам.
- Паралельність: навчання
здійснюється одночасно з професійною діяльністю (або з навчанням за іншим
напрямком), тобто без відриву від виробництва або іншого виду діяльності.
- Велика аудиторія: одночасне
використання багатьох джерел навчальної інформації великою кількістю студентів
та слухачів, спілкування за допомогою телекомунікаційного зв’язку студентів між
собою та з викладачами.
- Технологічність:
використання в навчальному процесі нових досягнень інформаційних технологій,
які сприяють входженню людини у світовий інформаційний простір.
- Соціальна рівність: рівні
можливості одержання освіти незалежно від місця проживання, стану здоров’я і
соціального статусу.
- Нова роль викладача:
дистанційна освіта розширює і оновлює роль викладача, робить його
наставником-консультантом, який координує пізнавальний процес, постійно удосконалює
ті курси, які він викладає, підвищує творчу активність і кваліфікацію
відповідно до нововведень та інновацій.
- Позитивний вплив на
студента: підвищення творчого та інтелектуального потенціалу людини, що одержує
дистанційну освіту, за рахунок самоорганізації, прагнення до знань,
використання сучасних інформаційних та телекомунікаційних технологій, вміння
самостійно приймати відповідальні рішення.
- Якість: якість дистанційної
освіти не поступається якості очної форми навчання, оскільки для підготовки
дидактичних засобів залучається найкращий науково-педагогічний склад і
використовуються найсучасніші навчально-методичні матеріали.
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ
ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Метою дистанційного навчання
– є надання освітніх послуг шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних
технологій за певними освітніми рівнями відповідно до державних стандартів
освіти. Завданням дистанційного навчання є забезпечення громадянам можливості
реалізації конституційного права на здобуття освіти та професійної кваліфікації,
підвищення кваліфікації незалежно від статі, раси, національності, соціального
і майнового стану, роду та характеру занять, світоглядних переконань, стану
здоров’я, місця проживання відповідно до їх здібностей.
Дистанційне навчання можливе
будь-де, будь-коли та для будь-кого і вже стало важливою складовою віртуальної
соціалізації особистості.
Дистанційне навчання ( 11 клас) : ускладнені речення. Речення з однорідними
членами, звертаннями, вставними словами.
Опрацюйте теоретичний матеріал та виконайте завдання нижче.
Прості ускладнені речення - це синтаксичні
конструкції, у яких наявні однорідні, відокремлені, уточнювальні члени речення,
вставні, вставлені компоненти, звертання.
Ускладнення
речень
|
||||
Однорідними
членами
|
Відокремленими
членами
|
Звертаннями
|
Вставними
компонентами
|
Вставленими
компонентами
|
І роси, і птиці, і трави з зорею вітають мене(В. Сосюра).
|
Я люблю українське село, повне
шуму, повне дум(В.Сосюра).
|
Сонце! Сонце! Це тебе, довічний
світе, стріваючи, вітає земля(Панас Мирний).
|
Правда, Чіпка мій моторний,
удатний(Панас Мирний).
|
Радика мама(тата в нього не
було) була вчителька музики(Ю.Яновський)
|
Однорідними називаються члени речення, які з'єднані сурядним зв'язком, стосуються
одного й того самого члена речення, належать до однієї й тієї ж частини мови,
відповідають на те саме питання і характеризують предмет (дію, явище) з одного
боку: Серед хвиль і піни, й шуму чайка утлая несеться (П.Тичина).
Ознаки однорідності:
* Посідають
позицію одного і того самого члена речення.
* Пов’язуються з одним і
тим самим членом речення.
* Найчастіше мають однакове морфологічне вираження.
* Виражають логічно і семантично однотипні поняття.
* Пов’язуються між собою сурядним зв’язком.
Зауважте!
1. Нерідко
однорідні члени мають при собі залежні (пояснювальні) слова, тобто є
поширеними: Дніпрогес з його крилатими щоглами, могутньою
греблею, арками мостів відпливав вдалину(М.Бажан).
2. Іноді
в реченні може бути не один ряд однорідних членів, а два і більше.
3. Однорідні
члени речення з’єднуються один з одним та інтонацією або сурядними
сполучниками, або (рідше) лише інтонацією: Кожна професія цікава,
потрібна, захоплююча(О.Копиленко). А тим часом місяць пливе оглядати і
небо, і зорі, і землю, і море(Т.Шевченко).
Однорідні й
неоднорідні означення
Означення
однорідні, якщо
|
Приклади
|
характеризують
предмет в одному
плані
|
Пливла
весна, на степи-килими сипала сині, блакитні, жовті, зелені стрічки (С. Васильченко).
|
суто
позитивні або суто негативні за значенням
|
Холодний,
різкий вітер немилосердно бив в обличчя (М. Коцюбинський).
|
вжиті в
переносному значенні (епітети)
|
Із
невлежаного туману вийшов синьоокий, золо-точубий вересень (М.
Стельмах).
|
перше
непоширене (прикметник чи дієприкметник), а друге поширене
(словосполучення)
|
Де-не-де
ще тремтів на гілці одинокий, скручений дочкою листочок (О. Донченко).
|
кожне
наступне означення підсилює, уточнює або пояснює попереднє
|
Батьків на
випускному вечорі полонило особливе ніжне почуття до своїх дітей і до школи
(3 газети).
|
стоять
після означуваного слова
|
Бери шаблю
гостру довгу та йди
воювати (Нар. тв.).
|
Неоднорідними
є означення, які характеризують той самий предмет з різних боків: Я на
гору круту крем’яную буду камінь важкий підіймать(Леся
Українка).
Вставні слова - це слова, які граматично не є членами
речення, та існують у реченні для вираження певного ставлення спікера,
оформлення думки та інших додаткових цілей.
Перегляньте відео про вставні слова, відновіть пропущені клітинки (
завдання 7) .
Групи вставних слів за значенням
|
Найуживаніші
вставні конструкції
|
Приклади
|
безумовно, безперечно, без
сумніву, справді, певна річ, ясна річ, правду кажучи, щоправда, може, мабуть,
певно, очевидно, здається, сподіваюся та ін.
|
Ти мене, кохана, проведеш до поля,
я піду — і, може, більше не прийду (М. Рильський).
|
|
емоційна оцінка (задоволення чи
незадоволення) мовця
|
на щастя, на диво, на радість,
слава Богу, нарешті, на жаль, на сором, як на зло, як на гріх, соромно
казати, чого доброго та ін.
|
|
кажуть, як кажуть, мовляв, чую,
бачу, по-моєму, на мою думку, на думку за висловом ... та ін.
|
Там, кажуть, з гір усю
країну видно (Леся Українка).
|
|
активізація уваги співрозмовника
|
бачиш, бач, вірите, знаєш,
уявляєш, уявіть собі, майте на увазі, зверніть увагу, між нами кажучи, слово
честі, чуєте та ін.
|
|
зв'язок між думками
|
Додому я не йшов, а летів, бо, по-перше, міг
похвалитися, що мама одразу має школяра не першої, а другої групи, а
по-друге, треба було збігати в ліс (М.Стельмах).
|
Вставні слова дуже легко розпізнати в реченні, адже
вони не відповідають на жодне із запитань та не є членами речення. Але будьте
уважні, адже одні й ті самі слова можуть одночасно бути як вставними словами,
так і членами речення.
Приклад. Бачиш, я вже закінчив
прибирання. Тут «бачиш» - вставне слово.
Бачиш той високий
будинок на околиці міста? Тут «бачиш» - присудок.
Вставні слова на письмі завжди виділяються комами.
Бувають навіть вставні словосполучення, які також виділяються комами з обох
боків.
Зверніть увагу! Комами
не виділяються такі слова: навіть, майже, якби, часом, ніби, нібито, між тим,
немовби, адже, все-таки, при цьому, якби, принаймні, от, за традицією,
буквально, приблизно, до того ж, як-не-як, де-не-де, якраз, тим часом.
Звертання – це слово чи сполучення слів, яке називає особу або
предмет, до яких звернене мовлення.
Звертання:
* Поширені (вираж.
групою слів, поширюються узгодж./неузгодж. означеннями, прикладками, цілими
підрядними реченнями: Гей ви, грізні чорні хмари! Я на вас збираю
чари.
* Непоширені ( вираж. 1
словом) : Ти, брате, любиш Русь, як хліб і кусень сала.
Позиція звертання в
реченні:
Позиція ЗВ у реченні
|
Розділові знаки при ЗВ
|
Приклади
|
На початку речення
|
ЗВ , ( або !) … .
|
Сонце! Я тобі вдячний.
|
У середині речення
|
... , ЗВ, … .
|
Я прощаюсь нині з тобою, рідна хато моя,
назавжди.
|
У кінці речення
|
… , ЗВ . (?!)
|
Я вас люблю великою любов’ю, моя старенька мамо, тату мій.
|
Способи вираження
звертання
Нормативним для української мови є вираження звертання КЛИЧНИМ
ВІДМІНКОМ: Людино! Людино! Людино! Збери себе воєдино.
НАЗИВНИЙ ВІДМІНОК використовується для іменників у
множині, іменників IV відміни, субстантивованих частин мови:
Гей, нові Колумби й Магелани,
напнемо вітрила наших мрій! Я тебе, вірная, аж до хатиноньки сам на руках віднесу. Панове судді! Правда одинока.
Завдання
( завдання 7- 8 виконувати в
окремому документі Microsoft World, надіслати
документ із виконаними завданнями на пошту вчителя alya.poddieniezhna@gmail.com)
Тестові завдання (1-6 б.)
7. Заповніть
пропущенні клітинки та відновіть таблицю «Групи вставних слів за значенням» (1 б.)
8. Доповніть таблицю «Розділові знаки при однорідних членах речення»
прикладами з художніх творів (2 б.)
Розділовий знак
|
Правило
|
Приклади
|
Кома ставиться між однорідними членами речення
|
поєднаними безсполучниковим зв’язком[О, О, О]
|
|
поєднаними протиставним сполучником а, але, та (-але), зате, проте, однак
[О, а О]
|
||
поєднаними повторюваними сполучниками[і О, і О]; [ні О, ні О]; [то О, то
О]; [чи О, чи О]; [чи то О, чи то О]; [не то О, не то О]; [або О, або О]Зверніть
увагу! Якщо частина однорідних членів поєднана безсполучниковим
зв’язком, а частина за допомогою сполучників, то кома ставиться між усіма однорідними
членами (у тому числі й перед першим сполучником) [О, О, і О, і О]
|
||
веденими парами
Зверніть увагу! Якщо однорідні члени поєднані парними сполучниками не тільки…,
ай…; не тільки…, але й; як…, так і… ;хоч…, але…; не стільки… у скільки…; не
стільки…, як…; не так…, як… , то кома ставиться перед другим компонентом [як
О, так О]
|
||
Крапка з комою ставиться
|
між поширеними однорідними членами речення, особливо якщо в середині
хоч би одного 3 них є коми [О; О]
|
|
Тире
|
Між однорідними членами речення з безсполучниковим протиставним
зв’язком (на місці ніби пропущеного сполучника а) [О-О]
|
Зауважте! Кома
не ставиться між компонентами усталених сполук типу і так і сяк, і туди і сюди,
і вдень і вночі, ні туди ні сюди, ні сяк ні так, ні вдень ні вночі, ні риба ні
м’ясо, а також між однорідними членами речення, що поєднуються повторюваним
сполучником і утворюють тісну смислову єдність: Ні вдень ні вночі не стихає
клепання коси.
9. На вибір (3б.):
• Складіть
речення. Доберіть і запишіть 6 варіантів його, додаючи вставні слова
з іншим значенням.
• Напишіть
запрошення другові-іноземцю на спортивний матч в Україні.
Усе побачила. А в чому тут дистанційність? За матеріал 4 бали.
ВідповістиВидалитиПереробила форму перевірки засвоєння знань. Додала тести у гугл-формі. Дякую за коментар.
Видалити