Дистанційне навчання

    
Дистанційне навчання  – це віртуальний науково-навчальний простір, організований у спеціально створеному осітньому середовищі за допомогою використання сучасних інформаційно-комунікативних технологій. Ви можете отримати якісну та сучасну освіту незалежно від того, у якому куточку світу перебуваєте.

ПЕРЕВАГИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Суттєвою перевагою дистанційного навчання є можливість реалізувати доступ до всіх рівнів освіти всіх тих, хто не має змоги навчатись за класичними формами внаслідок тих чи інших причин:
- Брак часу. Дистанційне навчання звільняє від необхідності відвідувати навчальний заклад у визначений розкладом час. Учні самі регламентують час занять і навчаються, коли їм зручно.
- Територіальна віддаленість від навчальних закладів. Дистанційне навчання – це можливість отримати освіту для тих, хто живе у віддалених регіонах країни або за кордоном. Дистанційна освіта дає унікальну можливість отримувати знання, не виїжджаючи за межі своєї країни, області, міста.
- Фізичні можливості. Сучасні інформаційно-комунікативні технології, що використовуються в дистанційній освіті, дають можливість отримати освіту особам, які мають медичні обмеження для отримання освіти за традиційними формами, особам з особливими потребами.

Також перевагами дистанційної освіти є те, що така форма навчання дає можливість підвищити якість освітніх послуг шляхом залучення до підготовки та проведення дистанційного навчання, створення навчальних Web-ресурсів висококваліфікованих викладачів, фахівців-практиків з різних галузей. Студенти дистанційної форми навчання отримують повні електронні конспекти лекцій за програмою денної форми навчання. Дистанційне Інтернет-навчання сприятливо позначається і на особистісному розвитку, підвищуючи рівень самоорганізації і відповідальності, удосконалюючи рівень комп’ютерної грамотності.

ХАРАКТЕРНІ РИСИ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ:
- Гнучкість: студенти, слухачі, що одержують дистанційну освіту, в основному не відвідують аудиторних занять, а навчаються у зручний для себе час та у зручному місці.
- Модульність: в основу програми дистанційної освіти покладається модульний принцип; кожний окремий курс створює цілісне уявлення про окрему предметну область, що дозволяє з набору незалежних курсів-модулів сформувати навчальну програму, яка відповідає індивідуальним чи груповим потребам.
- Паралельність: навчання здійснюється одночасно з професійною діяльністю (або з навчанням за іншим напрямком), тобто без відриву від виробництва або іншого виду діяльності.
- Велика аудиторія: одночасне використання багатьох джерел навчальної інформації великою кількістю студентів та слухачів, спілкування за допомогою телекомунікаційного зв’язку студентів між собою та з викладачами.
- Технологічність: використання в навчальному процесі нових досягнень інформаційних технологій, які сприяють входженню людини у світовий інформаційний простір.
- Соціальна рівність: рівні можливості одержання освіти незалежно від місця проживання, стану здоров’я і соціального статусу.
- Нова роль викладача: дистанційна освіта розширює і оновлює роль викладача, робить його наставником-консультантом, який координує пізнавальний процес, постійно удосконалює ті курси, які він викладає, підвищує творчу активність і кваліфікацію відповідно до нововведень та інновацій.
- Позитивний вплив на студента: підвищення творчого та інтелектуального потенціалу людини, що одержує дистанційну освіту, за рахунок самоорганізації, прагнення до знань, використання сучасних інформаційних та телекомунікаційних технологій, вміння самостійно приймати відповідальні рішення.
- Якість: якість дистанційної освіти не поступається якості очної форми навчання, оскільки для підготовки дидактичних засобів залучається найкращий науково-педагогічний склад і використовуються найсучасніші навчально-методичні матеріали.

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Метою дистанційного навчання – є надання освітніх послуг шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми рівнями відповідно до державних стандартів освіти. Завданням дистанційного навчання є забезпечення громадянам можливості реалізації конституційного права на здобуття освіти та професійної кваліфікації, підвищення кваліфікації незалежно від статі, раси, національності, соціального і майнового стану, роду та характеру занять, світоглядних переконань, стану здоров’я, місця проживання відповідно до їх здібностей.
Дистанційне навчання можливе будь-де, будь-коли та для будь-кого і вже стало важливою складовою віртуальної соціалізації особистості.

Дистанційне навчання ( 11 клас) : ускладнені речення. Речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами.

Опрацюйте теоретичний матеріал та виконайте завдання нижче. 

Прості ускладнені речення - це синтаксичні конструкції, у яких наявні однорідні, відокремлені, уточнювальні члени речення, вставні, вставлені компоненти, звертання.  

Ускладнення речень
Однорідними 
членами
Відокремленими 
 членами
Звертаннями
Вставними компонентами
Вставленими компонентами
І роси, і птиці, і трави з зорею вітають мене(В. Сосюра).
Я люблю українське село, повне шуму, повне дум(В.Сосюра).
Сонце! Сонце! Це тебе, довічний світе, стріваючи, вітає земля(Панас Мирний).
Правда, Чіпка мій моторний, удатний(Панас Мирний).
Радика мама(тата в нього не було) була вчителька музики(Ю.Яновський)
Однорідними називаються члени речення, які з'єднані сурядним зв'язком, стосуються одного й того самого члена речення, належать до однієї й тієї ж частини мови, відповідають на те саме питання і характеризують предмет (дію, явище) з одного боку: Серед хвиль і піни, й шуму чайка утлая несеться (П.Тичина).
Ознаки однорідності:
* Посідають позицію одного і того самого члена речення.
* Повязуються з одним і тим самим членом речення.
* Найчастіше мають однакове морфологічне вираження.
* Виражають логічно і семантично однотипні поняття.
* Пов’язуються між собою сурядним зв’язком.
Зауважте!
1.      Нерідко однорідні члени мають при собі залежні (пояснювальні) слова, тобто є поширеними: Дніпрогес з його крилатими щоглами, могутньою греблею, арками мостів відпливав вдалину(М.Бажан).
2.      Іноді в реченні може бути не один ряд однорідних членів, а два і більше.
3.      Однорідні члени речення з’єднуються один з одним та інтонацією або сурядними сполучниками, або (рідше) лише інтонацією: Кожна професія цікава, потрібна, захоплююча(О.Копиленко). А тим часом місяць пливе оглядати і небо, і зорі, і землю, і море(Т.Шевченко).
Однорідні й неоднорідні означення
Означення однорідні, якщо
Приклади
характеризують предмет в одному плані
Пливла весна, на степи-килими сипала сині, блакитні, жовті, зелені стрічки (С. Васильченко).
суто позитивні або суто негативні за значенням
Холодний, різкий вітер немилосерд­но бив в обличчя (М. Коцюбинський).
вжиті в переносному значенні (епітети)
Із невлежаного туману вийшов синьоокий, золо-точубий вересень (М. Стельмах).
перше непоширене (прикметник чи дієприк­метник), а друге пошире­не (словосполучення)
Де-не-де ще тремтів на гілці одинокий, скручений дочкою листочок (О. Донченко).
кожне наступне означен­ня підсилює, уточнює або пояснює попереднє
Батьків на випускному вечорі полонило особливе ніжне почуття до своїх дітей і до школи (3 газети).
стоять після означуваного слова
Бери шаблю гостру довгу та йди воювати (Нар. тв.).

Неоднорідними є означення, які характеризують той самий предмет з різних боків: Я на гору круту крем’яную буду камінь важкий підіймать(Леся Українка).

Вставні слова - це слова, які граматично не є членами речення, та існують у реченні для вираження певного ставлення спікера, оформлення думки та інших додаткових цілей.
Перегляньте відео про вставні слова, відновіть пропущені клітинки ( завдання 7) . 



Групи вставних слів за значенням
Найуживаніші вставні конструкції
Приклади
безумовно, безперечно, без сумніву, справді, певна річ, ясна річ, правду кажучи, щоправда, може, мабуть, певно, очевидно, здається, сподіваюся та ін.
Ти мене, кохана, проведеш до поля, я піду — і, може, більше не прийду (М. Рильський).
емоційна оцінка (задоволення чи незадоволення) мовця
на щастя, на диво, на радість, слава Богу, нарешті, на жаль, на сором, як на зло, як на гріх, соромно казати, чого доброго та ін.
кажуть, як кажуть, мовляв, чую, бачу, по-моєму, на мою думку, на думку за висловом ... та ін.
Там, кажуть, з гір усю країну видно (Леся Українка).
активізація уваги співрозмовника
бачиш, бач, вірите, знаєш, уявляєш, уявіть собі, майте на увазі, зверніть увагу, між нами кажучи, слово честі, чуєте та ін.
зв'язок між думками
Додому я не йшов, а летів, бо, по-перше, міг похвалитися, що мама одразу має школяра не першої, а другої групи, а по-друге, треба було збігати в ліс (М.Стельмах).

Вставні слова дуже легко розпізнати в реченні, адже вони не відповідають на жодне із запитань та не є членами речення. Але будьте уважні, адже одні й ті самі слова можуть одночасно бути як вставними словами, так і членами речення.
Приклад. Бачиш, я вже закінчив прибирання. Тут «бачиш» - вставне слово.
Бачиш той високий будинок на околиці міста? Тут «бачиш» - присудок.
Вставні слова на письмі завжди виділяються комами. Бувають навіть вставні словосполучення, які також виділяються комами з обох боків.
Зверніть увагу! Комами не виділяються такі слова: навіть, майже, якби, часом, ніби, нібито, між тим, немовби, адже, все-таки, при цьому, якби, принаймні, от, за традицією, буквально, приблизно, до того ж, як-не-як, де-не-де, якраз, тим часом.
    Звертання – це слово чи сполучення слів, яке називає особу або предмет, до яких звернене мовлення.
                                                                  Звертання:
Поширені (вираж. групою слів, поширюються узгодж./неузгодж. означеннями, прикладками, цілими підрядними реченнями: Гей ви, грізні чорні хмари! Я на вас збираю чари.  
*  Непоширені ( вираж. 1 словом) : Ти, брате, любиш Русь, як хліб і кусень сала.

Позиція звертання в реченні:
Позиція ЗВ у реченні
Розділові знаки при ЗВ
Приклади
На початку речення
ЗВ , ( або !) … .
Сонце! Я тобі вдячний.
У середині речення
... , ЗВ, … .
Я прощаюсь нині з тобою, рідна хато моя, назавжди.
У кінці речення
… , ЗВ . (?!)
Я вас люблю великою любовю, моя старенька мамо, тату мій.

Способи вираження звертання
Нормативним для української мови є вираження звертання КЛИЧНИМ ВІДМІНКОМ: Людино! Людино! Людино! Збери себе воєдино.
НАЗИВНИЙ ВІДМІНОК використовується для іменників у множині, іменників IV відміни, субстантивованих частин мови: Гей, нові Колумби й Магелани, напнемо вітрила наших мрій! Я тебе, вірная, аж до хатиноньки сам на руках віднесу. Панове судді! Правда одинока.
Завдання
( завдання 7- 8 виконувати в окремому документі Microsoft World, надіслати документ із виконаними завданнями на пошту вчителя alya.poddieniezhna@gmail.com)

7.  Заповніть пропущенні клітинки та відновіть таблицю «Групи вставних слів за значенням» (1 б.) 

8. Доповніть таблицю «Розділові знаки при однорідних членах речення» прикладами з художніх творів (2 б.)
Розділовий знак
Правило
Приклади
Кома ставиться між однорідними членами речення
поєднаними безсполучниковим зв’язком[О, О, О]
поєднаними протиставним сполучником а, але, та (-але), зате, проте, однак [О, а О]
поєднаними повторюваними сполучниками[і О, і О]; [ні О, ні О]; [то О, то О]; [чи О, чи О]; [чи то О, чи то О]; [не то О, не то О]; [або О, або О]Зверніть увагу! Якщо частина однорідних членів поєднана без­сполучниковим зв’язком, а час­тина за допомогою сполучників, то кома ставиться між усіма од­норідними членами (у тому чис­лі й перед першим сполучником) [О, О, і О, і О]
веденими парами
Зверніть увагу! Якщо однорідні члени поєднані парними сполуч­никами не тільки…, ай…; не тільки…, але й; як…, так і… ;хоч…, але…; не стільки… у скільки…; не стільки…, як…; не так…, як… , то кома ставиться перед другим компонентом [як О, так О]
Крапка з комою ставиться
між поширеними однорідними чле­нами речення, особливо якщо в се­редині хоч би одного 3 них є коми [О; О]
Тире
Між однорідними членами речен­ня з безсполучниковим протистав­ним зв’язком (на місці ніби пропу­щеного сполучника а) [О-О]

Зауважте! Кома не ставиться між компонентами усталених сполук типу і так і сяк, і туди і сюди, і вдень і вночі, ні туди ні сюди, ні сяк ні так, ні вдень ні вночі, ні риба ні м’ясо, а також між однорідними членами речен­ня, що поєднуються повторюваним сполучником і утворюють тісну смислову єдність: Ні вдень ні вночі не стихає клепання коси.

9. На вибір (3б.):
•          Складіть речення. Доберіть і запишіть 6 варіантів його,  додаючи вставні слова з іншим значенням.
•          Напишіть запрошення другові-іноземцю на спортивний матч в Україні.

2 коментарі:

  1. Усе побачила. А в чому тут дистанційність? За матеріал 4 бали.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Переробила форму перевірки засвоєння знань. Додала тести у гугл-формі. Дякую за коментар.

      Видалити

Проєктна технологія навчання

Метод проєктів не є принципово новим у світовій педагогіці. Він виник ще у 20-і роки минулого сторіччя в США. Метод ще має назву методу ...